«Η κατάργηση του θρησκευτικού όρκου δεν δημιουργεί πρόβλημα στην Εκκλησία» διαμηνύει ο αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» της Κυριακής.
«Αντιθέτως, είναι συνέπεια της διδασκαλίας της, σύμφωνα με την οποία το 'ναι' πρέπει να είναι 'ναι' και το 'όχι', 'όχι'» λέει ο κ. Ιερώνυμος, απαντώντας στο ερώτημα αν η Εκκλησία πρέπει να επανεξετάσει το θέμα του θρησκευτικού όρκου που δίνουν πολιτικοί και κρατικοί λειτουργοί.
«Ως προς τους πρωτεργάτες των σκανδάλων [...] οποιαδήποτε μορφή όρκου δεν γίνεται φραγμός, όταν ο έσω άνθρωπος έχει ισοπεδωθεί» σημειώνει.
Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρει ότι η προσπάθεια κατάργησης του όρκου, «όπως επιδιώκεται σήμερα», δεν «υποκρύπτει ενδιαφέρον για τη συνέπεια και την ειλικρίνεια», κάνοντας λόγο για «ορισμένους ιδεολογικούς κύκλους», που κατά τον αρχιεπίσκοπο επιδιώκουν έναν «επαχθή» διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους.
Ωστόσο, αφού υποστηρίζει ότι ο διοικητικός διαχωρισμός της Εκκλησίας από το κράτος έχει ήδη επέλθει, τονίζει προς την Πολιτεία ότι «εάν επιθυμεί έναν τέτοιου είδους χωρισμό, είναι στη διακριτική της ευχέρεια να το θέσει την κρίση του ελληνικού λαού και εκείνος ας αποφασίσει ό,τι θέλει».
Τέλος, ο κ. Ιερώνυμος χαρακτηρίζει ως «πληγή στο σώμα της Δημοκρατίας» τον θάνατο του 15χρονου Αλέξανδρου και εκτιμά πως η εξέγερση των νέων οφείλεται στην «απληστία και την ασυνέπεια που επέδειξαν οι μεγαλύτερες γενιές».
* Ο Π.Σκουρλέτης, από το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ, σχολίασε:
Η τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου, ότι η κατάργηση του θρησκευτικού όρκου δεν δημιουργεί πρόβλημα στην εκκλησία, αποτελεί κατ΄ αρχήν μια θετική προσέγγιση. Από κει και πέρα, η δήλωσή του περί αντιθρησκευτικών ιδεολογημάτων για όσους υποστηρίζουν το διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους μας βρίσκει εντελώς αντίθετους, γιατί αποτελεί λάθος προσέγγιση.
Η θρησκευτική και πνευματική επιρροή της εκκλησίας δεν μπορεί να βασίζεται σε ξένες πλάτες και δη σε κρατικές. Ο διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους, πρώτα απ΄ όλα, θα έκανε καλό στην ίδια την εκκλησία. Εάν είχε προϋπάρξει, θα μας είχε γλυτώσει από διάφορες αρνητικές εξελίξεις, όπως αυτές του Βατοπεδίου και άλλων σκανδάλων που ζούμε αυτές τις ημέρες.
«Αντιθέτως, είναι συνέπεια της διδασκαλίας της, σύμφωνα με την οποία το 'ναι' πρέπει να είναι 'ναι' και το 'όχι', 'όχι'» λέει ο κ. Ιερώνυμος, απαντώντας στο ερώτημα αν η Εκκλησία πρέπει να επανεξετάσει το θέμα του θρησκευτικού όρκου που δίνουν πολιτικοί και κρατικοί λειτουργοί.
«Ως προς τους πρωτεργάτες των σκανδάλων [...] οποιαδήποτε μορφή όρκου δεν γίνεται φραγμός, όταν ο έσω άνθρωπος έχει ισοπεδωθεί» σημειώνει.
Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρει ότι η προσπάθεια κατάργησης του όρκου, «όπως επιδιώκεται σήμερα», δεν «υποκρύπτει ενδιαφέρον για τη συνέπεια και την ειλικρίνεια», κάνοντας λόγο για «ορισμένους ιδεολογικούς κύκλους», που κατά τον αρχιεπίσκοπο επιδιώκουν έναν «επαχθή» διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους.
Ωστόσο, αφού υποστηρίζει ότι ο διοικητικός διαχωρισμός της Εκκλησίας από το κράτος έχει ήδη επέλθει, τονίζει προς την Πολιτεία ότι «εάν επιθυμεί έναν τέτοιου είδους χωρισμό, είναι στη διακριτική της ευχέρεια να το θέσει την κρίση του ελληνικού λαού και εκείνος ας αποφασίσει ό,τι θέλει».
Τέλος, ο κ. Ιερώνυμος χαρακτηρίζει ως «πληγή στο σώμα της Δημοκρατίας» τον θάνατο του 15χρονου Αλέξανδρου και εκτιμά πως η εξέγερση των νέων οφείλεται στην «απληστία και την ασυνέπεια που επέδειξαν οι μεγαλύτερες γενιές».
* Ο Π.Σκουρλέτης, από το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ, σχολίασε:
Η τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου, ότι η κατάργηση του θρησκευτικού όρκου δεν δημιουργεί πρόβλημα στην εκκλησία, αποτελεί κατ΄ αρχήν μια θετική προσέγγιση. Από κει και πέρα, η δήλωσή του περί αντιθρησκευτικών ιδεολογημάτων για όσους υποστηρίζουν το διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους μας βρίσκει εντελώς αντίθετους, γιατί αποτελεί λάθος προσέγγιση.
Η θρησκευτική και πνευματική επιρροή της εκκλησίας δεν μπορεί να βασίζεται σε ξένες πλάτες και δη σε κρατικές. Ο διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους, πρώτα απ΄ όλα, θα έκανε καλό στην ίδια την εκκλησία. Εάν είχε προϋπάρξει, θα μας είχε γλυτώσει από διάφορες αρνητικές εξελίξεις, όπως αυτές του Βατοπεδίου και άλλων σκανδάλων που ζούμε αυτές τις ημέρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου