Σάββατο 9 Ιουλίου 2011

Δημοκρατία. Το πλοίο των ηλιθίων



του Ted Kaczynski (Unabomber)
"Tρέμω από το κρύο" είπε ένας ρωμαλέος ναυτικός. "Αυτό είναι το χειρότερο ταξίδι που έχω βρεθεί. Το κατάστρωμα είναι γλιστερό από τον πάγο. Όταν είμαι στο παρατηρητήριο ο αέρας περνά το πανωφόρι μου σαν μαχαίρι. Κάθε φορά που δένω το πανί της πλώρης, τα δάχτυλά μου πάνε να παγώσουν. Και για όλα αυτά παίρνω μόνο πέντε πενιχρά σελίνια τον μήνα"."Νομίζεις ότι εσύ την έχεις άσχημα;" είπε μια γυναίκα επιβάτης. "Εγώ δεν μπορώ να κοιμηθώ το βράδυ από το κρύο. Οι κυρίες σε αυτό το πλοίο δεν παίρνουν όσες κουβέρτες παίρνουν οι άντρες. Αυτό δεν είναι δίκαιο."Ένας μεξικάνος ναύτης παρεμβαίνει στην συζήτηση. "Εγώ παίρνω μόνο τον μισό μισθό από αυτόν που παίρνουν οι άγγλοι ναύτες. Χρειαζόμαστε αρκετή ποσότητα φαγητού για να είμαστε ζεστοί σ' αυτό το κλίμα και δεν παίρνω το μερίδιό μου. Οι άγγλοι παίρνουν περισσότερο. Και το χειρότερο απ' όλα είναι ότι οι αξιωματικοί μου δίνουν διαταγές στα αγγλικά αντί τα ισπανικά"."Εγώ έχω περισσότερους λόγους να διαμαρτύρομαι από οποιονδήποτε άλλο" είπε ένας ινδιάνος ναύτης. "Αν τα χλωμά πρόσωπα δεν μου είχαν κλέψει την προγονική μου γη, δεν θα ήμουν καν σε αυτό το πλοίο μέσα στα παγόβουνα και τους αρκτικούς ανέμους. Θα ήμουν σε ένα κανό και θα κωπηλατούσα σε μια ωραία γαλήνια λίμνη. Μου αξίζει αποζημίωση. Τουλάχιστον ο καπετάνιος πρέπει να με αφήσει να παίζω ζάρια για να βγάζω μερικά λεφτά"."Χθες ο αξιωματικός υπηρεσίας με αποκάλεσε πούστη επειδή έπαιρνα πίπες. Έχω το δικαίωμα να παίρνω πίπες δίχως να καθυβρίζομαι από κανέναν για αυτό το λόγο!" ξεφώνισε ο λοστρόμος."Δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που έχουν κακή μεταχείριση σ' αυτό το πλοίο" παρενέβη μια φιλόζωη από τους επιβάτες, με φωνή τρεμάμενη από αγανάκτηση "γιατί την τελευταία εβδομάδα είδα τον δεύτερο αξιωματικό να κλωτσά τον σκύλο του πλοίου δύο φορές".Ένας από τους επιβάτες ήταν καθηγητής κολεγίου. Σηκώνει τα χέρια και κραυγάζει: "Ρατσισμός, σεξισμός, ειδισμός, ομοφοβία και εκμετάλλευση της εργατικής τάξης! Είναι διακρίσεις! Πρέπει να έχουμε κοινωνική δικαιοσύνη: ίσους μισθούς για τους μεξικάνους ναύτες, υψηλότερους μισθούς για όλους τους ναύτες, αποζημίωση για τον ινδιάνο, ίσο αριθμό κουβερτών για τις κυρίες, εγγυημένο δικαίωμα στο να είναι κανείς πούστη και όχι άλλες κλωτσιές στον σκύλο"."ΝΑΙ-ΝΑΙ" φωνάζουν οι επιβάτες. "ΝΑΙ-ΝΑΙ" φωνάζει και το πλήρωμα. "Είναι διακρίσεις και πρέπει να απαιτήσουμε τα δικαιώματά μας".Ο μικρός καμαρώτος καθάρισε το λαιμό του:"Χμ. Χμ. Όλοι έχετε καλούς λόγους για να παραπονιέστε. Αλλά εμένα μου φαίνεται ότι αυτό που πρέπει πραγματικά να κάνουμε είναι να γυρίσουμε αυτό το πλοίο προς τα πίσω και να πάμε νότια. Γιατί, αν συνεχίσουμε να πηγαίνουμε βόρεια, σίγουρα θα ναυαγήσουμε αργά ή γρήγορα και τότε οι μισθοί σας, οι κουβέρτες σας και τα όποια δικαιώματά σας δεν θα σας προσφέρουν τίποτα, γιατί θα έχουμε πνιγεί όλοι".Αλλά κανείς δεν του έδωσε σημασία, γιατί ήταν ένας μικρός καμαρώτος.Ο καπετάνιος και οι αξιωματικοί από την βάση τους στο πρυμναίο κατάστρωμα, έβλεπαν και άκουγαν. Τώρα αυτοί χαμογελούν και κλείνουν το μάτι ο ένας στον άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: